Bezpečné zálohování do cloudu

Ukládání zálohovaných dat na USB, externí disky nebo jiná „statická“ média sice funguje, ale základním předpokladem je, že spolu s počítačem nepřijdete i záložní uložiště. Nejbezpečnějším místem pro ukládání záloh jsou tedy tzv. cloudová uložiště, kam data uložíte resp. nahrajete resp. nahrají se tam zcela bez vašeho zásahu a máte je tam „jednou pro vždy“. Když se porouchá počítač nebo vám ho někdo ukradne, nic se neděje. Prostě se z jiného počítače přihlásíte ke svém cloudovému uložišti, data si stáhnete a obnovíte.

Nejznámější taková uložiště jsou tato:

  • Google Drive (i česky)
  • Dropbox (pouze anglicky, ale zase nejjednodušší systém registrace a instalace klienta)
  • One Drive (i česky)
  • iCloud (pouze anglicky, pro uživatele produktů společnosti Apple)

Všechna jsou v základní (a pro naše potřeby dostačující) verzi ZDARMA. Návodů, jak taková uložiště používat je na internetu celá řada, ale jeden přidám i sem. Základem všech zmíněných služeb je:

  1. Vytvoření uživatelského účtu.
  2. Stažení a nainstalování tzv. klienta do vašeho počítače. Klient, tedy malý prográmek vytvoří ve Vašem počítači novou složku, která se dále bez jakéhokoliv zásahu uživatele synchronizuje do cloudového uložiště a odesílá tam všechna data, která do složky uložíte.

Jednoduše pak stačí při konci denní práce s DrillBookem uložit záložní soubor do této složky, záloha se během pár sekund odešle někam do Kalifornie (i když od roku 2018 kvůli tzv. GDPR spíše někam po Evropě) a máte vystaráno.

Pokud dosud žádnou takovou službu nevyužíváte, doporučuji Dropbox. Práce s ním je nejednodušší.

  1. Přejděte na stránku https://www.dropbox.com a klikněte na odkaz Get Dropbox Basic
  2. Vyplňte jméno, příjmení, zadejte vaši e-mailovou adresu, heslo, zaškrtněte I agree… a klikněte na tlačítko Create an account

3. Po registraci klikněte na odkaz v příchozím mailu, potvrdíte tím vytvoření vašeho nového účtu a stáhněte klienta. Nabídka na stažení klienta se objeví ihned po registraci, případně najdete odkaz v menu Install v zápatí stránky.

4. Jakmile klienta stáhnete (název souboru je DropboxInstaller.exe), nainstalujte ho do vašeho počítače. Stačí na instalační soubor poklepat a instalace proběhne prakticky bez zásahu uživatele. Po dokončení instalace se zobrazí přihlašovací formulář, kam zadejte svoji e-mailovou adresu a heslo:

5. A to je vše. Po přihlášení už jen očekávejte okno „Welcome“, tedy vítejte, proklikáte pár nepodstatných stručných návodů v angličtině a po posledním kliknutí se vám zobrazí tolik očekávaná složka s názvem Dropbox. No, a do ní prostě jen ukládejte svá zálohovaná data.

Každou zálohu doporučujeme označit datem pořízení, ideálně ve formátu YYYYMMDD, aby je bylo možné chronologicky seřadit.

 

 

 

 

 

Byla tato odpověď užitečná?